EKalendar Ekonomi

Real Time Economic Calendar provided by Investing.com.

Bagaimana untuk memahami kalendar ekonomi?

Mari kita pertimbangkan satu contoh.

Di bawah nombor 1 ialah kolum “Time”- ini adalah masa apabila penerbitan berita yang berkaitan dirancang dan nilai sebenarnya diumumkan. Ia pada masa ini dalam kolum” Fact”(lihat gambar 5) di sana adalah semua jenis angka yang berbeza, mereka boleh menjadi hijau, merah atau hitam.

Di bawah angka 2, kolum “Currency” adalah mata wang negara negara tertentu, yang boleh dipengaruhi oleh pembebasan berita yang berkaitan.

Di bawah angka 3, kolum”Important” Adalah tahap kepentingan berita yang berkaitan. Sebagai peraturan, 3 Bulls adalah tahap kepentingan yang paling tinggi dan ini bermakna bahawa selepas pengumuman nilai sebenar berita itu, seseorang harus mengharapkan kenaikan tajam atau jatuh dalam kadar pasangan mata wang tersebut dengan nama yang ada mata wang yang mana nilai sebenar diisytiharkan. 2 Bull – tahap darjah penting, anda juga harus mengharapkan kenaikan atau penurunan tajam. 1 bull – tahap kepentingan yang rendah, kenaikan tajam atau jatuh tidak dijangka.

“Di bawah angka 4, kolum” Event”adalah nama berita yang berkaitan.

Di bawah angka 5 ruangan “Fact” ditunjukkan. – ini adalah nilai sebenar berita yang berkaitan, nampak tepat pada masa yang ditunjukkan dalam kolum”Time”. Jika nilai dipaparkan dengan warna merah, ia bermakna nilai itu lebih buruk dari yang dijangkakan berbanding ramalan. Jika nilai dipaparkan dalam warna hijau, ia bermakna nilai itu lebih baik dari yang dijangkakan. Jika nilai dipaparkan dalam warna hitam, ini bermakna bahawa nilai sebenar bersamaan dengan ramalan, atau dalam kes apabila dalam lajur “Forecast” kosong, iaitu ramalan tidak berpengaruh.

Di bawah nombor 6 ialah kolum”Forecast” – ini adalah ramalan berita yang berkaitan (Event).

Di bawah nombor 7 kolum “Prev” ditunjukkan. adalah nilai sebelumnya dari berita yang berkaitan (Event).

Warna merah biasanya menandakan penurunan dalam kadar pertukaran, yang ditunjukkan di sebelah berita (Event). Sebagai contoh, jika ia adalah USD, maka selepas siaran berita, anda harus mengharapkan kejatuhan kadar pasangan mata wang seperti USD / CAD, USD / RUR, USD / JPY, USD / CHF, dll.